M2 Printing maakt het waar
Negenenveertig automerken. Negentig primeurs. Vijfhonderd auto’s. Duizenden vierkante meters. Van 17 t/m 26 april 2015 stond de AutoRAI weer op de agenda, het grootste auto-evenement van Nederland. In opdracht van Kubik, die voor de AutoRAI het nieuwe concept ontwikkelde en verantwoordelijk was voor de totale realisatie, werd M2 Printing de aanbesteding gegund voor de productie van het printwerk voor de AutoRAI 2015. Gezien de grootte van het project (14.000 m2 printwerk), de enorme tijdsdruk én de kennis en ervaring van M2 Printing in zulke grote projecten, is het grootformaat printbedrijf een eenmalige samenwerking aangegaan met Exposize.
Sander Muller: “Met onze productiecapaciteit hadden we het geheel ook zelf kunnen produceren, maar bij zo’n groot project komt altijd veel meer kijken: zoals het niet op tijd aanleveren van bestanden, bestanden die last minute gewijzigd worden (waardoor er enorme tijdsdruk ontstaat) en de logistieke planning en projectmanagement. Hierdoor hebben wij gezocht naar de beste oplossing voor de klant.”
Opdrachtgever Kubik kon zich erg goed vinden in het initiatief van M2 printing en zo was de unieke samenwerking een feit. Doordat de partner met het zelfde merk printers en inkten werkt als M2 Printing is een hoge en consistente kwaliteit gewaarborgd. De VUTEk’s en het personeel draaiden de afgelopen maanden overuren, maar het resultaat mag er zijn.” Beide partijen spreken dan ook over een succesvolle samenwerking, maar benadrukken dat het voorlopig bij een eenmalige samenwerking blijft.
Duizenden vierkante meters Airtex en Deco Blackback draaide de afgelopen weken door onze printers. Sander Muller: “Een prachtig prestige project waar we als team enorm trots op zijn. De AutoRAI is toch wel één van de meest aansprekende beurzen van Nederland. Het is mooi om merken als Mercedes, McLaren, Porsche en Maserati uit de printers te zien rollen.”
Achteraf gezien was de oplossing van M2 printing de juiste. Dit blijkt onder andere uit de lovende woorden van opdrachtgever Kubik.
David Baron (Kubik):
“We hebben iets unieks geleverd en het M2 Team is in staat gebleken onder behoorlijke druk alles tot in de puntjes te leveren. Ik heb Jasper (projectmanager) al bedankt maar Björn (studio) en andere collega’s zijn ook onmisbare schakels geweest.”
In totaal trok de AutoRAI 291.717 bezoekers. Dat waren er 21.369 meer dan vier jaar geleden, terwijl de beurs een dag korter duurder dan dat jaar. Algemeen voorzitter van RAI Vereniging, Steven van Eijck: "Ik ben uiterst tevreden over de reacties van zowel het publiek als alle automerken over het nieuwe concept van AutoRAI. Met deze waardering en de bezoekersaantallen hebben alle inspanningen hun vruchten afgeworpen. Het is een goed signaal voor de sector die een dergelijke opsteker zeker kan gebruiken. Met het succes van deze editie kan iedereen AutoRAI 2017 al in zijn agenda zetten!"
De visuals van de merken zijn geprint op Airtex en Deco Blackback. Airtex is haarscherp te printen tot 500 cm breed. Het is een zeer geliefd materiaal bij standbouwers, waarbij het materiaal vaak wordt ingezet als wandbekleding.
Deco Blackback heeft een zwarte rug. Hierdoor is het doek ondoorzichtbaar en lichtblokkerend. De printzijde is net als het standaard Deco wit voor een optimaal printresultaat. Voor de AutoRAI zijn de doeken voorzien van een platte siliconenpees. De pees wordt zeer eenvoudig in een aluminium frame gedrukt waardoor het doek strak gespannen wordt.
Vraag sample op