mysteryland vlag

14.000 m2 printwerk Autorai 2015

Totaaloplossing voor 14.000 m2 printwerk AutoRAI

M2 Printing maakt het waar

Negenenveertig automerken.  Negentig primeurs. Vijfhonderd auto’s. Duizenden vierkante meters. Van 17 t/m 26 april 2015 stond de AutoRAI weer op de agenda, het grootste auto-evenement van Nederland. In opdracht van Kubik, die voor de AutoRAI het nieuwe concept ontwikkelde en verantwoordelijk was voor de totale realisatie, werd M2 Printing de aanbesteding gegund voor de productie van het printwerk voor de AutoRAI 2015. Gezien de grootte van het project (14.000 m2 printwerk), de enorme tijdsdruk én de kennis en ervaring van M2 Printing in zulke grote projecten, is het grootformaat printbedrijf een eenmalige samenwerking aangegaan met Exposize. 

Een aanbesteding winnen, omdat wij  de beste oplossing voor de klant bieden

Sander Muller: “Met onze productiecapaciteit hadden we het geheel ook zelf kunnen produceren, maar bij zo’n groot project komt altijd veel meer kijken: zoals het niet op tijd aanleveren van bestanden, bestanden die last minute gewijzigd worden (waardoor er enorme tijdsdruk ontstaat) en de logistieke planning en projectmanagement. Hierdoor hebben wij gezocht naar de beste oplossing voor de klant.”

Opdrachtgever Kubik kon zich erg goed vinden in het initiatief van M2 printing en zo was de unieke samenwerking een feit. Doordat de partner met het zelfde merk printers en inkten werkt als M2 Printing is een hoge en consistente kwaliteit gewaarborgd. De VUTEk’s en het personeel draaiden de afgelopen maanden overuren, maar het resultaat mag er zijn.” Beide partijen spreken dan ook over een succesvolle samenwerking, maar benadrukken dat het voorlopig bij een eenmalige samenwerking blijft.

Duizenden vierkante meters Airtex en Deco Blackback draaide de afgelopen weken door onze printers. Sander Muller: “Een prachtig prestige project waar we als team enorm trots op zijn. De AutoRAI is toch wel één van de meest aansprekende beurzen van Nederland. Het is mooi om merken als Mercedes, McLaren, Porsche en Maserati uit de printers te zien rollen.”

Kubik: design en realisatie van ruimtelijke communicatie

Achteraf gezien was de oplossing van M2 printing de juiste. Dit blijkt onder andere uit de lovende woorden van opdrachtgever Kubik.


David Baron (Kubik):

“We hebben iets unieks geleverd en het M2 Team is in staat gebleken onder behoorlijke druk alles tot in de puntjes te leveren. Ik heb Jasper (projectmanager) al bedankt maar Björn (studio) en andere collega’s zijn ook onmisbare schakels geweest.”

 

AutoRAI 2015 groot succes

In totaal trok de AutoRAI 291.717 bezoekers. Dat waren er 21.369 meer dan vier jaar geleden, terwijl de beurs een dag korter duurder dan dat jaar. Algemeen voorzitter van RAI Vereniging, Steven van Eijck: "Ik ben uiterst tevreden over de reacties van zowel het publiek als alle automerken over het nieuwe concept van AutoRAI. Met deze waardering en de bezoekersaantallen hebben alle inspanningen hun vruchten afgeworpen. Het is een goed signaal voor de sector die een dergelijke opsteker zeker kan gebruiken. Met het succes van deze editie kan iedereen AutoRAI 2017 al in zijn agenda zetten!"

Materialen: Airtex en Deco Blackback

De visuals van de merken zijn geprint op Airtex en Deco Blackback. Airtex is haarscherp te printen tot 500 cm breed. Het is een zeer geliefd materiaal bij standbouwers, waarbij het materiaal vaak wordt ingezet als wandbekleding.

Deco Blackback heeft een zwarte rug. Hierdoor is het doek ondoorzichtbaar en lichtblokkerend. De printzijde is net als het standaard Deco wit voor een optimaal printresultaat. Voor de AutoRAI zijn de doeken voorzien van een platte siliconenpees. De pees wordt zeer eenvoudig in een aluminium frame gedrukt waardoor het doek strak gespannen wordt. 

Vraag sample op

Print projecten

Gielissen - Hoogwegt op de Anuga

De stand bevat maar liefst 175 vierkante meter blackback peesdoeken. Deze zijn onder andere in de eyecatcherframes gemonteerd en lopen zowel aan de bi...

Happiness Expo Brussel

Kunst maakt gelukkig! Voor een nieuwe expositie in Brussel met de titel ‘Happiness, Art. A Positive boost for your brain” maakte M2 Printi...

Nationaal Archief Den Haag

In opdracht van Heijmerink Wagemakers hebben wij alle visuals van de tentoonstelling geprint én gemonteerd.

Spiegeltje, spiegeltje

Het creatieve team van Expo-mate had een wel heel bijzondere eyecatcher bedacht!

Modulaire eyecatchers beurs

De grote eyecatchers zijn modulair opgebouwd en bestaan uit meerdere kleinere frames, die ook los ingezet kunnen worden. Een zeer duurzame oplossing d...

Gazelle Experience Centre

In opdracht van De Nieuwe Collectie hebben we de signing en alle visuals geproduceerd voor het Experience Center van Gazelle. Airtex wandbekleding, vl...

Een beauty

Zoals je op de foto’s kunt zien zijn er felle kleuren gebruikt in de vele uitingen. Vooraf is er dan ook uitvoerig getest om de gewenste “...

Duurzaam ijs, lekker!

De nadruk voor deze stand lag op de duurzame oplossing van het ijs en de verpakking. De 100% biologisch afbreekbare beker was daarom groot zichtbaar o...

FUN als basis voor online leren

GoodHabitz stond in korte tijd op 5 verschillende beurzen in Europa. Aan de standbouwers van KOP de taak om deze stands te ontwerpen en bouwen, met al...

Visueel en akoestisch de oplossing!

Voor het gloednieuwe Innovation Lab van KP Holland hebben we in opdracht van WoodFever de presentatieruimte aangekleed met 10 grote hangende...

Belimo valt op tijdens VSK

De stand was met een vloeroppervlakte van 135 m2 al niet te missen, maar door de grote hangende full colour objecten werd de aandacht van de bezoeker ...

Modulaire Eyecatchers

In opdracht van standbouwbedrijf Brandt & Fernhout heeft M2 Printing de full colour visuals voor de beursstand van Nordson geproduceerd en gelever...

Koffietijd!

De beelden spreken voor zich, maar termen als kwaliteit, natuurlijk, duurzaam en beleving zijn voor alle partijen belangrijke punten en uiten zich in ...

VBO Makelaar (KOPexpo)

Hoewel de stand in basis gelijk bleef, werd er doormiddel van print en signing een compleet andere sfeer gecreëerd.

SMEG (KOPexpo)

Wanneer je door de beurshal loopt, zie je de stand van SMEG al van ver. Het logo is duidelijk zichtbaar bovenaan de stand gevestigd.

Horecava - Bar-O

Het is voor ons als bedrijf een must om een leverancier te hebben waar je op kunt vertrouwen.”

Shimano (The Inside)

Al het printwerk voor de Shimano stand op de EuroBike 2015

Mimaki (KOP Expo)

"M2 is een zeer betrouwbare partner gebleken de laatste 4 jaar"

XLUX (The Inside)

"Alles is altijd goed geregeld."

AutoRAI 2015 (Kubik)

14.000 vierkante meter printwerk

Vakdag Print & Sign

Full service project: Van A tot Z ontzorgen.

+ Meer projecten
Naar boven
up